EL MUNDO AL INSTANTE(THIS IS A TOUGH ONE,ARE YOU GAME?)

Can't remember the title of a film or other questions? Ask here.

EL MUNDO AL INSTANTE(THIS IS A TOUGH ONE,ARE YOU GAME?)

Postby LeStudio146 » Thu Jun 07, 2001 9:38 pm

?only those who are at least 37 years old and who grew up in
Spain or South America will be able to have a clue about this one. Of course everyone is bienvenido.
Do you remember the black and white newsreel-short docs named "EL MUNDO AL INSTANTE"? Those who know will receive a
ticket to the movies at THALIA theater on the UWS.
LeStudio146

Re: EL MUNDO AL INSTANTE(THIS IS A TOUGH ONE,ARE YOU GAME?)

Postby jecakehayias » Fri Jun 08, 2001 2:20 am

Well I do not really understand your question... Are you talking about "El Mundo al Instante" by Hector Mora who traveled around the world and had a tv show that showed great places in the world?
jecakehayias

Postby LeStudio146 » Fri Jun 08, 2001 5:26 pm

it could be. tell me who's hector mora and what country he was from.I'd be surprised that somebody else was using the
name el mundo al instante.
LeStudio146

Postby LeStudio146 » Fri Jun 08, 2001 5:40 pm

I repeat that this short reels were shown usually before movie shows and they lasted around 15 minutes covering at least 4 topics. they were black and white, narrated in spanish.90% of the topics dealt with european stuff.
The last one I saw was in the early 80's. At the beggining of each show there was a globe with the logo UFA. I have
tried to contact ufa with no success but then, I'm not very
good surfing the net.However, these shorts were really great
and were shot in magnificent black & white and I have to have some. Thanx for your reply. I xpect you to let me now all you know about this, OK MR?
LeStudio146

Postby jecakehayias » Thu Jun 14, 2001 2:14 am

Sorry to answer so late. I was talking to my family and they do remember it was shown at the beginning of the movies in Colombia some years ago. I don't remember much but have emailed a friend that is very knowledgeable so he can find out the information. As soon as he answers I will post the answer...
jecakehayias

Postby LeStudio146 » Thu Jun 14, 2001 4:49 pm

than u so much jeca,eres muy amable loco.
LeStudio146

Postby jecakehayias » Thu Jun 21, 2001 11:50 pm

Ningun loco... loca. Asumo que hablas español entonces te copio la respuesta que me envio mi amigo...
...TE CUENTO QUE ESA VAINA ES VIEJISIMA Y SE REMONTA A LOS TIEMPOS DE LA RADIODIFUSORA NACIONAL DE COLOMBIA (QUE LUEGO SE LLAMARIA INRAVISION) EN LA EPOCA EN QUE FUE CREADA LA TELEVISION EN COLOMBIA POR EL GENERAL ROJAS PINILLA POR ESO ERA EN BLANCO Y NEGRO ... PERO LA RAZON DE QUE SE LLAMARA " EL MUNDO AL INSTANTE" ERA PORQUE LAS NOTICIAS MAS IMPORTANTES ALREDEDOR DEL MUNDO ERAN ENVIADAS POR LAS DISTINTAS ESTACIONES DE TELEVISION DE ESA EPOCA COMO LA BBC DE LONDRES, LA RADIO NETHERLANDS O LA TELEVISORA CUBANA, PARA BRINDAR INFORMACION SOBRE LAS NOTICIAS MAS IMPORTANTES EN EL MUNDO .... ESTO LUEGO SE COMBINABA CON INFORMACION LOCAL Y TAMBIEN DIO INICIO A LAS PRIMERAS TRANSMISIONES REMOTAS FUERA DE ESTUDIOS ES DECIR POR MICROONDAS ....

Si necesitas mas informacion me cuentas. Yo lo confundi con un programa que presentaban en mi pais que se llamaba "El Mundo al Vuelo"; que pena contigo por que a veces soy un tanto descoordinada pero ya me acuerdo de que se trata. Buenas noches...
jecakehayias

Postby LeStudio146 » Sun Jun 24, 2001 11:11 pm

A CARAY, UNA NENA,QUE CHEVERE,PERO MIRA CHINA,CREO QUE TU AMIGO SE REMONTO UN POCO DEMAS AL PASADO.LOS DOCUMENTALES DEL MUNDO AL INSTANTE DE LA AGENCIA ufa,SEGUN ME ENTERE
ERAN ENVIADOS A TODOS LOS PAISES DE HABLA HISPANA Y LOS DEJARON DE PASAR AL PRINCIPIO DE LOS 80'S.SI TE PUEDO MOLESTAR UN POCO MAS, DEPRONTO TU TIENES ALGUN AMIGO QUE
PUEDA HABER TRABAJADO EN TV EN COLOMBIA(colombia<verdad?).
COMO ESTOS REELS ERAN PRACTICAMENTE LO QUE SE LLAMAN ENLATADOS, DEPRONTO ALGUIEN SABE EL NOMBRE DE LA DISTRIBUIDORA. GRACIAS CHINA Y AQUI ME DESPIDO DESDE DOWNTOWN MANHATTAN.
LeStudio146

Postby jecakehayias » Mon Jun 25, 2001 11:18 pm

Con mucho gusto te averiguo... volvere a contactar a mi amigo que es el que se las sabe
todas... regreso despuesito con la respuesta... Ciao.
jecakehayias

Postby LeStudio146 » Fri Jun 29, 2001 5:13 pm

GRACIAS BIZCOCHO
LeStudio146

Return to Questions